מ"ה דעתי

הצעה לשינוי
יעקב אגיוף | 15/09/2020 | 2 תגובות

הצעה לשינוי (קל) בפעילות של צוות צחי

צוות צחי פועל כבר זמן רב וללא לאות, ומנסה בכל כוחו ובהתאם לנסיונו לשמור על בריאותינו. על כך מגיע לכם תודה גדולה מכולנו.

ההצעה לשינוי גישה

1.      הצוות אשר מונה כדי להנחות אותנו איך להתנהג בתקופת הקורונה, אימץ לעצמו, משום מה,  את הנוהג להיות שופרה של הממשלה ומשרד הבריאות, ואז כל הוראה/ הנחייה, בין אם היא באה מרופא מוסמך במשרד הבריאות, או באה כהוראה פוליטית מועברת אלינו קופי פייסט לביצוע.

2.      אני ממליץ לצוות, ללמד מחברת הכנסת יפעת ששה ביטון, שלא הלכה שבי אחרי הוראות הפוליטיקאים, אלא דרשה הוכחות והבהרות, והפעלת השכל הישר, ועד שההוראות לא יעלו בקנה אחד עם ההגיון שלה ושל הועדה שהיא עומדת בראשה לא ביצעה אותן. בשבוע מסוים כשהחלטות הממשלה לא היו יציבות והיא הורתה על סגירת בריכות השחייה, ומיד אחרי זה הורתה על פתיחת בריכות השחייה, ושוב סגירת ופתיחת חדרי הכושר. לממשלה היו כאן הרבה שיקולים של אגו ולא רק של שמירה על בריאות הציבור. אני מצפה שצוות צחי יהיה אמיץ דיו. לא להצמד להוראות כשהן אינן הגיוניות בעליל ולמשל: לנעול את השער הראשי של הבריכה, ולאפשר למספר מצומצם של מתרחצים להכנס דרך פשפש אחורי, לקבוע שבו זמנית לא יהיו יותר ממספר מצומצם של מתרחצים (נניח 10 מתרחצים) אשר יכנסו לבריכה וישהו בה. אפשר גם לסדר תור למחזורים  של  10 חברים במחזור כדי שלא תהיה פריצת מסגרת.

3.      אפשר היה לחלק את חדר הכושר לקפסולות ,ולאפשר כניסה למספר מצומצם של משתתפים בכל מחזור וחבל שזה לא  נעשה.

4.      לפני מספר ימים אכלתי בלימוזין ברמת ישי. ולמדתי שאפשר לחלק את השטח הגדול המיועד לאכילה, לקפסולות של 20 סועדים. וכך, ישבנו לארוחות צהריים במסעדה כמעט מלאה, כשקיימת הפרדה כחוק  בין האוכלים, ואצלינו, הסתפקנו  בהכנת המזון והגשתו לציבור ואכילתו בבית.

5.      אם היינו יוזמים לחלק את חדר האוכל לקפסולות, ויש מי שיכול לתכנן את זה, היינו מאפשרים למרבית החברים, לאכול בחדה'א, את כל הארוחות, כולל ארוחת ליל שבת.

6.      אפשר היה לארגן את האכילה בחדה"א במשמרות, זה לא נעשה. בזכות הקפסולות אפשר היה גם לקיים בחדר האוכל הרבה מפעילויות התרבות וגם את שיחת הקיבוץ.

7.       אני חושש שהניתוק ההולך ומתמשך מרחיק את החברים האחד מהשני, ואולי  גם מרחיק את החברים מהרצון לחיות ביחד.

8.      בעבר נהגנו אחרת מהנהוג כיום וכשראינו לנכון, ידענו גם לשמור על דעתנו השונה מהוראות השלטון (דוגמאות לכל דורש) אני ממליץ ללמוד ולנהוג בהגיון שלנו, גם אם אינו ממחזר את ההגיון של השלטון.

9.      בדף לחבר לפני כשבועיים פורסם בשם צוות צחי, שקרובים מדרגה ראשונה יוכלו לרחוץ בבריכה בין 9-12. הופתעתי לראות את צוות הצוללנים (כולם באמת קרובים מדרגה ראשונה?) עולים מן הרחצה בבריכה בשעה 18:00 בערב, אגב כל הבריכות הציבוריות בארץ פתוחות לכל דיכפין ולא רק לקרובים. לפני כשבועיים קיבלתי מקנטרי יוקנעם הודעה בזו הלשון: "שמחים לבשר לכם שהקאנטרי חוזר לפעילות מלאה, כולל בריכות שחייה, ובריכות ילדים, חדרי כשר וחוגים. מחכים לכם".

איך אצלינו צוות צחי החליט להיות צדיקים יותר מהאפיפיור, ומאפשר רק לקרובים מדרגה ראשונה בין 9-12...?

צוות צחי היקר בבקשה תחשבו על רעיונות כאלה ואחרים, אשר ישמרו על בריאות הציבור ובריאות הממשלה.

בהצלחה ותודה

 

יעקב

הוסף תגובה

תגובות לדעה:

יעקב ידידי

דורון שהם | 16/9/2020
יעקב ידידי ורעי. מכל התכונות טובות שבהן ניחנת והם רבות ומגוונות (כולל ידע במשחק הברידג') תמימות לא הייתה בך אף פעם. האם נראה לך שתזכה לתשובה להצעתך? (שאני בהחלט מסכים עם כולה! ומוסיף) כל כך הרבה פעמים הופנו הצעות ושאלות וטענות אל גופי הממסד מעל אתר זה. בסגנונות שונים ובזויות ראייה שונות ותגובות יוק! יש מי שחושב שהיותו בעל תפקיד משחרר אותו ממתן תשובות או מהתייחסות למצוקות העולות מדי פעם באתר זה שכל רצונו הוא להיות כלי להעברת דעותיו של הציבור אל המוסדות ולקבל מהם משוב והתייחסות. לצערי יש מי שחושב שניתן לפטור את הציבור בהתעלמות . מקווה שלך לפחות תגיע התשובה מעל גבי האתר .

מצטרף לקריאה!

יורי קוסטא | 24/9/2020
אכן, מילוי הוראות הממשלה בצורה עיוורת לא בהכרח תורם לבריאות הציבור, כי בריאות הציבור אינה הגורם המנחה הוראות אלו. עוד בתחילת מרץ פניתי אל הנהלת בית גלעד, הצוות הרפואי וצוות צחי על מנת שעובדי בית גלעד יעטו מסכות כדי לשמור על האוכלוסייה הרגישה ביותר שלנו. התגובה הייתה: "אנחנו ממלאים אחר הוראות משרד הבריאות". כעבור כחודש יצאו הוראות דומות מהממשלה ומאז כולנו עם מסכות.