מ"ה דעתי

חשבון יצירתי
דורון שהם | 21/07/2022 | 2 תגובות
שוב אני נדרש לאותם שיעורי חשבון שלצערי לא הצטיינתי בהם לפני שנים רבות. אבל כפי שאני נוהג בדרך כלל, התמקדתי במספר מצומצם של פעולות שהיו בשעתן מובנות לי למשל חיבור חיסור כפל וחילוק. לאורך חיי ,שכבר אינם קצרים כפי שאסביר בהמשך,הסתדרתי לא רע עם אותן 4 פעולות בסיסיות. והנה בזקנתי המתקרבת גיליתי שחיי התנהלו בטעות כואבת. ועכשיו אני מגיע ללב העניין שלשמו אני מטריד את הציבור (האדיש) . לפני זמן לא רב הצליחו "מומחי כלכלה מקומיים" לשכנע את הציבור (לא אותי כמובן) שכדי לחסוך סכומי כסף לא גדולים מתשלומי המס שהקיבוץ משלם לטובת אזרחי המדינה כולם כדאי להפנות חלק מסויים , שאותו מאפשר החוק ל"מקלט מס" בצורת קרן השתלמות.מכיוון שההחלטה סייגה את הפרשת הסכום מהבונוס של חברים שלשמחתם ולמזלם הטוב,טרם הגיעו לגיל 70 נרגעתי ואפילו נימנמתי בשאננות כאשר הציבור כולו קנה את הסיפור שסופר לו. לעצמי אמרתי מה לי ולזה שהרי אני כבר בן 70. ובככן, יש גם ברכה בלהגיע לגיל מופלג זה ,כך חשבתי . הוצאתי מכיסי בדל נייר ועט וחישבתי שאם נולדתי בשנת 1952 (במאי) והשנה עכשיו היא 2022 כנראה נגזר עלי שתימנע ממני ההנאה של פתיחת הקרן המיותרת הזאת.וכמובן ההתעסקות העתידית בפתיחת חשבון וניהולו לצורך פדיונה בעתיד. ובכן טעות בידי. בחשבון שעשו עבורי אותם חכמי כלכלה התברר שאני רק בן 69 ועל- כן זכאי ,בעל כרחי, להנות מההטבה שהוענקה לי. במאי מלאו לי 70 שנה כלומר במשך שנה שלמה ביליתי בשנת ה70 לחיי ורק לאחר שמלאה אותה שנה הרגשתי סוף סוף משוחרר מעולה של הדילמה הכרוכה בניהול חשבון בנק משלי. נכון יצקצקו המצקצקים בלשונם הרי הבונוס הוא בגין השנה שעברה . זו עובדה שאין עליה עוררין ואם היו הנדיבים שיזמו את החסכון הזה מזדרזים ופותחים לי את הקרן כבר בשנה שעברה יתכן וטענותי היו מסתתמות והייתי גונז את טרוניותי(יש לי עוד כמה בצנרת והן יגיעו בעתיד לידיעתכם)אבל עכשיו אני עומד נבוך מול קריסת מעט האמון שנתתי במדע המתמטיקה ואני נאלץ לחזור ולשנן את ידיעותי בחשבון וגם בשפה העברית כי כפי שכבר רמזתי כאשר מלאה שנה (כל שנה) המובן הוא שהיא הגיעה לסיומה ולא לתחילתה. כנראה בכלכלה זה אחרת ,לפחות אצל חלק מהחברים בקיבוצנו הנהדר כתמיד. דרך אגב בעוד 4 וחצי שנים(בינואר שנת 2027) אהיה בן75 ואוכל לנסוע חינם באוטובוס ורכבת.אני מחכה לראות אם נהג כלשהו יעז להגיד לי חכה רגע אדון. עוד שנה אחת  אתה צריך לשלם.
ובכל זאת אהבה וברכות לכולם גם לאלה שטועים.
הוסף תגובה

תגובות לדעה:

חשבון יצירתי

אילנית מרקוביץ' | 23/7/2022
דורון יקר, חבל שבחרת לא להיות שותף לאף אחד מהדיונים הפתוחים שהתקיימו בנושא קרן ההשתלמות, כי אז היית מבין שהקיבוץ (זאת אומרת אנחנו, כולנו), חוסכים סכומי כסף גדולים ואף גדולים מאוד. פתיחת הקרן מתאפשרת לחברים עד גיל 70, ואכן במקרה שלך חלה טעות, כי ההתייחסות להפרשת לקרן, היתה לשנת 21, בה היית בן 69. בימים האחרונים אנו פועלים לתיקון הטעות אצל מספר חברים. מזמינה אותך בהמשך לפנות ישירות לגורם הרלוונטי, לפני פרסום טענותייך. בהערכה ובאהבה רבה, אילנית

אילנית אהובתי

דורון שהם | 24/7/2022
מהטקסט שכתבתי את מבינה שהתייחסתי לכל העניין בהומור ולא מתוך כוונה לפגוע בוודאי לא בך. ידעתי גם מהיכן נפלה הטעות וידעתי שאפשר לסמוך עליך שזה יתוקן. קחי את הכל בהומור. בידידות רבה יקירתי.