מ"ה דעתי

ככה לא בונים חומה
יעקב אגיוף | 23/04/2019 | 0 תגובות

דאגה אמיתית להמשך התהליך

"דאגה בלב איש ישיחנה" (משלי י"ב)

או, "ככה לא בונים חומה"

בשעה טובה, התהליך החברתי אשר יזם "הצוות היוזם", החל.

בשיחת הקיבוץ הראשונה אשר דנה בתהליך, דיברו מספר חברים, בין הדוברים היה גם דני זמיר. דני התייחס להצעות לדיון אשר הובאו ע"י "הצוות היוזם" ובין הנקודות שעסק, התייחס לפיסקה "האם הדמוקרטיה הקיבוצית מאפשרת לממלאי התפקידים למלא את תפקידם. (השאלה הזאת שהציג הצוות הזכירה לי את היוזמה של ממשלת הליכוד שכדי לאפשר להם "משילות" לצמצם את סמכויות ביהמ"ש העליון). מבלי להכנס לתוכן דבריו של דני, ומבלי להתווכח עם המוסד הקורא לעצמו "הנהלת המשק" (מי הם), מדאיגה אותי העובדה, שבמקום לאפשר לחברים להיפתח, במקום לאפשר להם להתבטא באופן חופשי, את אשר על ליבם, הגיבו "הנהלת המשק" (מי הם) בצורה קצת ברוטלית ושפכו על דני קיטון של שופכין, בתוספת בליסטראות! יכול להיות שדעתו של דני שונה משל "הנהלת המשק" (מי הם), ויכול להיות שדני ממציא עובדות ודבריו מאד לא מדוייקים (ויכול גם להיות שהם "הנהלת המשק" (מי הם) טועים) אבל אם כבר בדיון הראשון התגובה על דברי חבר כל כך זועמת, והייתי מעיז לומר, תגובה קצת תוקפנית. אני חושש ש"הצוות היוזם" שבעיקרו בנוי כנראה מחברי "הנהלת המשק"  (מי הם) ישפוך את הילד עם המים ולא יאפשר לחברים לבקר ביקורת כל שהיא על הקורה במשמר העמק, ואז גורלם של הדיונים, שהם יזמו, לרדת לטמיון.

אחרי הכל, אם הכל מתפקד אצלינו כשורה, אז למה יוזמים תהליך חברתי, ואם לא הכל מתפקד כשורה, אז למה לא מאפשרים דיון חופשי.

לסיכום: אני חושש ומזהיר את עצמנו, הסתערות נוספת על חבר, שמתבטא מתוך רצון לשפר, עלולה לסתום את הפה לחברים נוספים, הרוצים להתבטא ולבקר, וחבל.

ראיתי שירון שטרן חתום על הנזיפה, קשה לי להאמין, שירון שהוא אדם נבון וסולידי אכן כתב את זה. נראה כאילו ירון מכסת"ח לחבר אחר שכתב את המכתב. ייתכן והוא חתם על המכתב הזה, כשם שהוא חותם על כל מכתבי "מקומי" (ואולי לא...)

על החתום:

חבר מן השורה (הישרה) ההולך בתלם,

רק בשמחות

יעקב ערבה אגיוף.

הוסף תגובה

תגובות לדעה:

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!