מ"ה דעתי

העיקר לחסוך, שיעלה כמה שיעלה
דורון שהם | 29/11/2020 | 0 תגובות
ילד אחד בא בריצה לאביו ובישר לו בשמחה שהיום בדרך לבית הספר חסך 2 לירות(טוב זה היה מזמן) איך עשית את זה?  שאל האב המופתע. בקלות,השיב הבן היום איחרתי למונית במקום לאוטובוס. ועכשיו לעצם העניין שלשמו התכנסנו. שרות ההסעות מיסודו של ארז הוא אכן שרות מועיל וחשוב ומבוצע בצורה טובה מאוד.
יופי, מה הקשר בין העובדה שנחסך כסף לקיבוץ לבין חיוב חברים על עבודת חברים אחרים במתן שרות. נכון. אם לא יהיו חברי קיבוץ שיעשו את העבודה ונרצה להמשיך במתן השרות נאלץ לשלם לשכירים. זו איננה הצדקה לתשלום עבור עבודת החברים. בעבר היו סטודנטים ואנשים בין עבודות נשלחים לנקות חדרים של ותיקים שלא היו מסוגלים לכך בעצמם(עשיתי זאת בעצמי בזמן הלימודים באהבה ובמסירות אצל מרדכי שנהבי) עבודתי נרשמה כחלק מחובתי לעבוד כסטודנט. אך איש לא העלה בדעתו שבעבור לחובתי זו יש לחייב את מרדכי שנהבי בתשלום כלשהו. גם אני לא חשבתי כך! והנה , אין היום סטודנטים שעושים עבודה כזאת והשרות ניתן על-ידי מנקות שכירות לחברים הזכאים לכך והם אינם מחוייבים בשרות הזה. למרות שלקיבוץ הוא עולה כסף. לעניין הנסיעות אבהיר את דעתי בקיצור.
חיוב ענפים הוא נכון וכך נעשה מכיוון שכל ענף מחוייב ממילא בימי העבודה בו. חיוב חברים הנזקקים לשרות ההסעות צריך להיות על-פי העלות שמשלם מי שנוהג בעצמו ולא עבור עבודת הנהג. עבודה זו תירשם כעבודה לכל דבר בענף ההסעות ולא בחיוב החבר. 
הוסף תגובה

תגובות לדעה:

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!